Зміст

  1. Як погодні умови відображаються на експлуатації електромобіля?
  2. Поради щодо експлуатації взимку

Усі власники електромобілів знають про згубний вплив спеки та холоду на акумулятор електромобіля: коли температура надворі менша за -6°С або вища за +35°С, то запас ходу зменшується. Навіть новітні авто втрачають заряд батареї в мороз або за сильної спеки. Давайте більш детально розглянемо питання впливу погодних умов на електротранспорт.

Як погодні умови відображаються на експлуатації електромобіля?

Дощ. Він не чинить сильного впливу на акумулятор, хіба що в дощову погоду доводиться більше навантажувати автомобіль і вмикати двірники, підігрів салону. Також, коли колеса в'їжджають у калюжі, то вода проявляє певний опір, через що сповільнюється швидкість їзди. Тож, рух мокрою та слизькою дорогою забирає більше енергії, а отже, зменшує запас ходу.

Мороз. Що відбувається, коли на вулиці холодно і мінусові температури? По-перше, продуктивність АКБ знижується, по-друге, зменшується його здатність отримувати заряд. Це пов'язано з тим, що при сильному холоді швидкість руху іонів і хімічних реакцій в АКБ істотно падає.

*Електромобілі оснащуються літій-іонними акумуляторами. У процесі підзарядки, іони літію проникають в кристалічну решітку катода (графіту), а під час розрядки вони переміщаються назад до анода. Холод якраз і порушує ці електрохімічні процеси.

Після низки досліджень, експерти визначили, що за температури нижче -7°C електромобіль проїжджає на 41% менше, ніж зазвичай. Але, подібну проблему провокує не тільки мороз: спекотна погода теж є причиною швидкої розрядки батареї. І що найцікавіше, проблема експлуатації електротранспорту в екстремальних погодних умовах глобальна, а не є проблемою якихось певних моделей авто.

Поради щодо експлуатації взимку

На швидкість розрядки акумуляторної батареї впливає погода, а також, місце зберігання авто. Якщо електромобіль просто стоїть на вулиці вночі і замерзає, то це природно теж впливає на його акумулятор. Тому, щоб хоч якось мінімізувати втрати запасу ходу, потрібно дотримуватися деяких рекомендацій з експлуатації.

  1. Виберіть правильне місце зберігання. В ідеалі це опалювальний гараж, де підтримуються стабільні температури.
  2. Регулярне заряджання. Використовуйте будь-яку можливість підзарядки, оскільки взимку на це йде більше часу.
  3. Використовуйте рекуперативне гальмування. Воно уповільнює хід авто без використання гальм, що дозволяє зберегти до 15% заряду батареї.
  4. Не дозволяйте, щоб заряд батареї падав нижче 20%. На поповнення перших % батареї йде багато часу, а ще цей заряд стане в пригоді електромобілю, щоб нагріти акумулятор.
  5. Правильно користуйтеся клімат-контролем. Замість обігріву салону краще вмикайте підігрів сидінь і керма.
  6. Перед поїздками прогрівайте АКБ або налаштуйте автоматичне підігрівання (це можна зробити через додаток на телефоні).
  7. Намагайтеся менше залишати авто на вулиці, коли там надто холодно чи спекотно.
  8. Використовуйте енергоощадні режими їзди, якщо такі є у функціоналі вашого транспорту.

***

Попри всі виклики та незручності експлуатації, які кидає зима власникам електрокарів, їхня кількість продовжує зростати і все більше людей переходять на цей вид транспорту. Електромобілі з кожним роком удосконалюються, і виробники намагаються все більше адаптувати їх до різних погодних умов. Але на даний момент, ця проблема присутня і потрібно з нею боротися вже відомими нам способами.