Зміст

У зв'язку з відключеннями електрики в Україні, власники електромобілів почали задаватися питанням - чи можна використовувати електромобіль як джерело енергії? Давайте розберемося з цим питанням.

За яких умов електромобілі можуть віддавати енергію?

Віддавати електроенергію можуть електромобілі, у яких передбачена опція двонаправленої зарядки: ця функція передбачає можливість ділитися енергією із зовнішніми споживачами. Існує кілька типів двонаправленої зарядки:

  • V2H (Vehicle to home) - для живлення будинку або офісу. Для цього знадобиться двонаправлена зарядна точка, а ще електрокар можна під'єднати до системи зберігання енергії з великим акумулятором, під'єднаним до будинку.
  • VtoL або V2L (Vehicle to load) - для живлення електроприладів. Електромобіль працює як джерело живлення 120/240 В, але потребує спеціального адаптера до зарядного порту.
  • VtoG або V2G (Vehicle to grid) - для підтримки загальної електромережі (не працює в нашій країні).
  • VtoV або V2V (Vehicle to Vehicle) - для живлення іншого електромобіля.

Які електромобілі можуть віддавати енергію?

До цього списку входять такі електромобілі:

  • Nissan Leaf з батареями ємністю 36 і 62 кВт/год має опції V2G і V2H. Потребує спеціальної установки, яка буде керувати електроенергією від автомобіля. Повністю заряджений Ніссан з батареєю 62 кВт*год здатний 31 годину живити споживачів, які витягують 2 кіловати на годину.
  • Гібридний Mitsubishi Outlander (13.8 кВт/год) навіть із повністю розрядженою батареєю, зможе самостійно підзарядити акумулятор (якщо в паливному баку буде бензин).
  • Hyundai IONIQ 5 і Kia EV6 можуть передавати потужність до 3 кВт через адаптер і живити холодильник, обігрівач, бойлер тощо.
  • MG ZS EV (49-68 кВт/год) має опцію V2L і може передавати енергію.

Китайські електромобілі

Китайські виробники не передбачили у своїх авто можливість подвійної зарядки, тому цей транспорт небажано використовувати як джерело живлення. Але можна спробувати викрутитися із ситуації: запастися інвертором (щоб перетворити постійний струм у змінний 220V), стабілізатором напруги, кабелем і людиною, яка зможе все це підключити. Пам'ятайте, що це все є дуже ризикованою справою і все, що ви захочете зробити зі своїм авто, - тільки на вашій відповідальності.

Tesla

Є спосіб зробити з Тесли джерело живлення, але він не схвалений виробником. Для цього потрібно поставити Теслу в режим Camp Mode, під'єднати мобільний інвертор до 12-вольтової батареї і під'єднати до інвертора кабель, після чого до нього можна буде під'єднувати електроприлади.

Вибираючи інвертор, врахуйте такі моменти:

  • Tesla видає максимум вісімсот ват на годину, тому можна брати інвертор на 1,5 кВт.
  • Намагайтеся не перевантажувати автомобіль і брати не більше 1 кВт енергії. Для цього розрахуйте витрати електроприладів, які ви будете підключати.
  • Якщо ви збираєтеся живити холодильник, пральну машинку та іншу техніку з електродвигуном, тоді беріть інвертор із чистою синусоїдою.

Усі ці дії бажано виконувати досвідченому фахівцеві, щоб не завдати шкоди ні техніці, ні своєму здоров'ю.

На скільки вистачить заряду батареї електромобіля?

Щоб підрахувати, наскільки вистачить енергії батареї вашого електромобіля, потрібно розділити показник ємності акумулятора на сумарну потужність підключеної техніки. Наприклад, Ніссан Ліф з повною батареєю на 62 кВт*год зможе живити споживачів, які витягають 2 кВт приблизно 31 годину.

Але такий розрахунок може відрізнятися від реальної ситуації, адже потрібно враховувати й інші чинники. По-перше, авто призупинить подачу енергії, коли заряд впаде до 30%, щоб зберегти працездатність. По-друге, перетворювач не гарантує 100% ККД. Отже, з 62 кВт вам вдасться витратити максимум 40 кВт.