Зміст

  1. Класифікація
  2. Гібриди та електромобілі: порівняння

Якщо ви перебуваєте в пошуках автомобіля і не знаєте який вибрати, гібридний автомобіль або повністю електричний, тоді ця стаття для вас.

Класифікація

Існує кілька видів транспорту з електромотором:

  1. HEV - найперший вид гібридів, у яких акумулятор може заряджатися тільки від ДВЗ (від розетки не можна зарядити батарею). Тут головним є ДВЗ.
  2. PHEV - це гібриди з підзарядкою, які відрізняються від попереднього варіанту можливістю заряджати акумулятор від електромережі.
  3. REEV - це транспорт із двома моторами, де головний уже електричний. ДВЗ відіграє другорядну роль - підключається, коли батарея розрядилася і потрібно виробляти енергію. Батареї таких автомобілів також можна заряджати від розетки.
  4. MHEV - це вид гібридних авто, які не можуть їздити лише на електриці. Вони використовують розумні прийоми для зменшення витрати палива. У них є свого роду «старт-генератор», який відіграє роль генератора і невеликого електромотора одночасно. Така установка допомагає двигуну під час розгону та обгонів.
  5. BEV - автомобіль з акумуляторною батареєю, де електроенергія - це єдина рушійна сила.
  6. FCEV - це ще один новий вид екологічного транспорту, який відрізняється від попередніх наявністю паливного елемента на основі водню.
  7. TREV - варіант гібрида з газотурбінним двигуном, який аналогічно REV підживлює електродвигуни.

Гібриди та електромобілі: порівняння

Для усвідомлення, що краще, гібрид чи електромобіль, потрібно порівняти ці два види транспорту за кількома критеріями.

  Гібриди Електромобілі
Запас ходу У цьому питанні гібриди перемагають. Використання двох моторів дає значний запас ходу і певну автономність (не потрібно рахувати кілометри, що залишилися, і терміново заряджатися). На сьогодні мають більш обмежений пробіг. Але варто зазначити, що електрокари постійно розвиваються, а з кожним роком з'являються новинки зі ще більшою дальністю ходу.
Динаміка Найчастіше в гібридах встановлено малопотужний атмосферний мотор, який займає багато місця на одній осі, чим впливає на розважування авто. Тому, гібрид не такий чудовий в управлінні (порівняно з електрокаром). Мають більш потужні силові установки, крутний момент яких набагато більший. Електрокаром легше керувати за рахунок відсутності КПП. До того ж батареї доволі великі та багато важать, чим сильно занижують центр тяжіння авто, і начебто придавлюють його до дороги.
Вартість У середньому, ціна гібрида менша, ніж вартість електромобіля. Наприклад, вартість гібридного седана Neta S - на 30% менша, ніж вартість аналогічної за оснащенням його повністю електричної версії. Значна вартість батареї (через велику ємність) зробила електромобілі дуже дорогим транспортом.
Обслуговування Гібридам властива регулярна заміна всіх витратних матеріалів, які потрібні для бензинового ДВЗ і трансмісії. Також, заправка паливом у рази дорожча за тарифи за електрику. Набагато менше робіт із техобслуговування, та й самі роботи здійснюються в рази рідше.
Готовність до зими Краще пристосовані до зими за рахунок бензинового ДВЗ, який віддає надлишки тепла в салон і прогріває всі системи авто. Мінусові температури прискорюють деградацію елементів живлення АКБ. Але сучасним електрокарам це не страшно, оскільки вони обладнані системою обігріву акумулятора. Але все ж використання додаткових зимових опцій - обігрів салону, скла, дзеркал - дуже скорочує запас ходу.
Екологічність Оснащені бензиновим двигуном, який продукує шкідливі вихлопи у великій кількості. Відсутність ДВЗ зробила електрокар найекологічнішим автомобілем на сьогодні. Вони виробляють за весь термін служби (включно з їх виробництвом) менше парникових газів, ніж авто на бензині. І це незважаючи на те, що для виготовлення АКБ добувають літій і для підзарядки використовують електрику, яку отримують не зовсім екологічним шляхом.

Отже, електромобілі виграють у динаміці, обслуговуванні та екологічності. За гібридами ж лишається кращі запас ходу, ціна та готовність до зимових умов експлуатації. Які переваги з описаних важливіші - обирати тільки вам.