Зміст
Якщо ви перебуваєте в пошуках автомобіля і не знаєте який вибрати, гібридний автомобіль або повністю електричний, тоді ця стаття для вас.
Класифікація
Існує кілька видів транспорту з електромотором:
- HEV - найперший вид гібридів, у яких акумулятор може заряджатися тільки від ДВЗ (від розетки не можна зарядити батарею). Тут головним є ДВЗ.
- PHEV - це гібриди з підзарядкою, які відрізняються від попереднього варіанту можливістю заряджати акумулятор від електромережі.
- REEV - це транспорт із двома моторами, де головний уже електричний. ДВЗ відіграє другорядну роль - підключається, коли батарея розрядилася і потрібно виробляти енергію. Батареї таких автомобілів також можна заряджати від розетки.
- MHEV - це вид гібридних авто, які не можуть їздити лише на електриці. Вони використовують розумні прийоми для зменшення витрати палива. У них є свого роду «старт-генератор», який відіграє роль генератора і невеликого електромотора одночасно. Така установка допомагає двигуну під час розгону та обгонів.
- BEV - автомобіль з акумуляторною батареєю, де електроенергія - це єдина рушійна сила.
- FCEV - це ще один новий вид екологічного транспорту, який відрізняється від попередніх наявністю паливного елемента на основі водню.
- TREV - варіант гібрида з газотурбінним двигуном, який аналогічно REV підживлює електродвигуни.
Гібриди та електромобілі: порівняння
Для усвідомлення, що краще, гібрид чи електромобіль, потрібно порівняти ці два види транспорту за кількома критеріями.
Гібриди | Електромобілі | |
---|---|---|
Запас ходу | У цьому питанні гібриди перемагають. Використання двох моторів дає значний запас ходу і певну автономність (не потрібно рахувати кілометри, що залишилися, і терміново заряджатися). | На сьогодні мають більш обмежений пробіг. Але варто зазначити, що електрокари постійно розвиваються, а з кожним роком з'являються новинки зі ще більшою дальністю ходу. |
Динаміка | Найчастіше в гібридах встановлено малопотужний атмосферний мотор, який займає багато місця на одній осі, чим впливає на розважування авто. Тому, гібрид не такий чудовий в управлінні (порівняно з електрокаром). | Мають більш потужні силові установки, крутний момент яких набагато більший. Електрокаром легше керувати за рахунок відсутності КПП. До того ж батареї доволі великі та багато важать, чим сильно занижують центр тяжіння авто, і начебто придавлюють його до дороги. |
Вартість | У середньому, ціна гібрида менша, ніж вартість електромобіля. Наприклад, вартість гібридного седана Neta S - на 30% менша, ніж вартість аналогічної за оснащенням його повністю електричної версії. | Значна вартість батареї (через велику ємність) зробила електромобілі дуже дорогим транспортом. |
Обслуговування | Гібридам властива регулярна заміна всіх витратних матеріалів, які потрібні для бензинового ДВЗ і трансмісії. Також, заправка паливом у рази дорожча за тарифи за електрику. | Набагато менше робіт із техобслуговування, та й самі роботи здійснюються в рази рідше. |
Готовність до зими | Краще пристосовані до зими за рахунок бензинового ДВЗ, який віддає надлишки тепла в салон і прогріває всі системи авто. | Мінусові температури прискорюють деградацію елементів живлення АКБ. Але сучасним електрокарам це не страшно, оскільки вони обладнані системою обігріву акумулятора. Але все ж використання додаткових зимових опцій - обігрів салону, скла, дзеркал - дуже скорочує запас ходу. |
Екологічність | Оснащені бензиновим двигуном, який продукує шкідливі вихлопи у великій кількості. | Відсутність ДВЗ зробила електрокар найекологічнішим автомобілем на сьогодні. Вони виробляють за весь термін служби (включно з їх виробництвом) менше парникових газів, ніж авто на бензині. І це незважаючи на те, що для виготовлення АКБ добувають літій і для підзарядки використовують електрику, яку отримують не зовсім екологічним шляхом. |
Отже, електромобілі виграють у динаміці, обслуговуванні та екологічності. За гібридами ж лишається кращі запас ходу, ціна та готовність до зимових умов експлуатації. Які переваги з описаних важливіші - обирати тільки вам.